Vidaus tvarkos taisyklės
1. PACIENTŲ PRIĖMIMO Į ĮSTAIGĄ TVARKA
1.1. UAB „Draugystės sanatorija“ (toliau – Sanatorija) Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti pacientams medicininės reabilitacijos (reabilitacija II, reabilitacija II kartotinis kursas, palaikomoji reabilitacija, ambulatorinė reabilitacija, pradinė reabilitacija ir antirecidyvinis sanatorinis) gydymo paslaugas, remdamasi galiojančiais LR sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir jų papildymais.
1.2.Sanatorija teikia planines medicininės reabilitacijos stacionarines ir ambulatorines paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto (toliau – PSDF) lėšų ir iš kitų finansavimo šaltinių.
1.3. Dėl paskelbtos epidemijos/pandemijos ar kitų ekstremalių situacijų Taisyklės gali būti papildomos atskiru dokumentu, su kuriuo pacientas yra supažindinamas pasirašytinai.
1.4.Registratūroje ESPBI IS programoje įvertinami medicininiai dokumentai: išrašas iš stacionarinės gydymo įstaigos arba ambulatorinio gydymo forma E027.
1.5. Į Sanatoriją pacientas privalo atvykti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo formos E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ (toliau – forma E027) reabilitacijos paslaugoms gauti pasirašymo. Jei pacientui reabilitacijos paslaugos yra indikuotinos vėliau, konkrečią atvykimo datą nustato FMR gydytojas.
1.6. Į Sanatoriją pacientas privalo atvykti per FMR gydytojo nurodytą laiką. Jei pacientas dėl objektyvių priežasčių negali atvykti laiku, kitą atvykimo laiką, bet ne vėlesnį kaip po 2 mėnesių nuo siuntimo dėl reabilitacijos paslaugų išrašymo, pacientas derina savarankiškai.
1.7. Pacientų, atvykusių su TLK pažymomis, gydymo trukmė yra numatyta LR sveikatos apsaugos ministro galiojančiame įsakyme.
1.8. Registratūra, užvedus el. ligos istoriją, siunčia pacientą pas slaugytojas, kurios derina paciento priėmimo laiką su gydytoju.
1.9. Po gydytojo priėmimo ir paskyrimų, procedūrų registratorės sudaro procedūrų grafiką, kuriame nurodo pakartotinius priėmimus.
1.10. Ligos istorijos po gydytojų priėmimų perduodamos į budinčios slaugytojos kabinetą paskyrimų peržiūrai ir vykdymui. Ligos istorijos laikomos kiekvieno gydytojo segtuve.
1.11.Sanatorijos teikiamų paslaugų nomenklatūra nurodyta licencijoje. Licencijos aktuali redakcija skelbiama Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos interneto svetainėje.
1.12. Sanatorijoje teikiamos paslaugos:
• stacionarinių medicininės reabilitacijos paslaugų grupė: suaugusių reabilitacija II nervų sistemos ligų, judamojo – atramos aparato pažeidimų, kraujotakos sistemos ligų, kvėpavimo sistemos ligų, virškinimo sistemos ligų; suaugusiųjų kartotinis reabilitacijos II kursas nervų sistemos ligų, judamojo – atramos aparato pažeidimų bei palaikomosios reabilitacijos II paslaugos nervų sistemos ligų, judamojo – atramos aparato pažeidimų.
•ambulatorinių medicininės reabilitacijos paslaugų grupė: suaugusiųjų ambulatorinė reabilitacija, nervų sistemos ligų, judamojo – atramos aparato pažeidimų, kraujotakos sistemos ligų, kvėpavimo sistemos ligų, virškinimo sistemos ligų, jonizuojančios spinduliuotės poveikio.
1.13. Konsultacinės paslaugos – ambulatorines ir (arba) stacionarines asmens sveikatos priežiūros
paslaugos (toliau – Paslaugos) Sanatorijos pacientams teikiamos pagal tarp Sanatorijos ir kitos ASPĮ sudarytą paslaugų teikimo sutartį, siekiant užtikrinti pacientams reikalingų paslaugų prieinamumą, tęstinumą. Už konsultacinių paslaugų organizavimą atsako pacientą gydantis gydytojas.
1.14. Pacientai gydymo laikotarpiu Sanatorijoje privalo naudotis gydytojo paskirtomis pagalbinėmis priemonėmis (lazdelės, alkūniniai ramentai, pažastiniai ramentai, vaikštynės, įtvarai ir kt.). Pacientams, naudojantiems pagalbines priemones, kategoriškai draudžiama lipti laiptais be medicinos personalo priežiūros.
2. NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA, ASORTIMENTAS IR JŲ TEIKIMO TVARKA REABILITACIJAI II, AMBULATORINEI REABILITACIJAI, PALAIKOMAJAI IR KARTOTINAI REABILITACIJAI, APMOKAMAI PSDF BIUDŽETO LĖŠOMIS
2.1. Bendros nuostatos: Reabilitacijai II, ambulatorinei reabilitacijai, palaikomosios ir kartotinos reabilitacijos gydymui priemoka už paslaugas ir jų skaičių, numatytą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro galiojančiame įsakyme, Sanatorijoje netaikoma.
2.2. Apgyvendinimo tvarka:
2.2.1. Pacientui skiriama lova standartiniame dviviečiame arba triviečiame kambaryje su dušu ir tualetu.
2.2.2. Esant reikalui, pacientas gydymo Sanatorijoje metu gali būti perkeliamas į kitą kambarį.
2.2.3. Esant specialiems poreikiams, pacientai su negalia apgyvendinami pritaikytuose kambariuose.
2.2.4. Esant reikalui pacientas izoliuojamas vienviečiame kambaryje su dušu ir tualetu.
2.2.5. Pacientas už komforto sąlygas (pvz.: vienvietis kambarys) prisimoka papildomai pagal tuo metu Sanatorijoje galiojančias direktoriaus įsakymu patvirtintas kainas.
Pastaba: taikant stacionarinį gydymą pirma ir paskutinė diena yra skaičiuojama kaip vienas lovadienis ir paslaugos skiriamos vieno lovadienio apimties, taikant ambulatorinį gydymą skaičiuojami apsilankymai. Atvykimo dieną pacientui priklauso pietūs ir vakarienė, o išvykimo dieną tik pusryčiai.
Išvykimo dieną pacientai gražina raktus į registratūrą iki 12 val., atvykę savaitgaliui – iki 14 val. Jeigu artimieji nesuspėja atvykti laiku, pacientas paliekamas laukti kambaryje, tačiau neturi prieštarauti, kad personalas tvarko jo lovą, spintą ir įnešami naujai atvykusio paciento daiktai.
2.3. Medicininės reabilitacijos paslaugų apimtys ir skyrimo tvarka:
Medicininės reabilitacijos paslaugos yra skiriamos vadovaujantis galiojančiu LR sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. V-1828 ir 2015-07-24 SAM įsakymu Nr. V-889. Kiekvieno paciento procedūrų knygelėje pateikiama informacija apie medicininės reabilitacijos paslaugų apimtis gydymo laikotarpiui pagal paciento gydymo rūšį ir profilį. Sanatorijoje vadovaujamasi šiuo reabilitacinio gydymo planu:
2.3.1. Paciento fizinio pajėgumo, rizikos grupės testavimas, biopsichosocialinių funkcijų įvertinimas, fizinio aktyvumo ir gydymo režimo nustatymas.
2.3.2. Dietoterapija, nustatant dienos nutrientų ir mitybos kalorijų skaičių, atsižvelgiant į paciento svorį, ūgį, amžių, gyvenimo fizinio aktyvumo koeficientą ir susirgimo rūšį, skiriama individuali mitybos programa. Esant reikalui, skiriamos dietologo konsultacijos, kurių metu nustatomas individualus dietinis maitinimas. Maitinimas organizuojamas, užtikrinant infekcijų kontrolės reikalavimų laikymąsi.
2.3.3. Pacientai maitinami valgykloje „švediško“ stalo principu.
2.3.4. Paciento gyvenimo būdo, rizikos veiksnių įvertinimas ir korekcija.
2.3.5. Kineziterapija. Įvertinama paciento fizinio aktyvumo būklė ir skiriama atitinkama
kineziterapijos forma (kvėpavimo gimnastika, aktyvi ar pasyvi, individuali ar grupinė kineziterapija salėse, kineziterapija vandenyje, taikomoji kineziterapija, stuburo tempimas, raumenų stiprinimas treniruokliais, velotreniruotė, Motomed treniruoklis, pusiausvyros lavinimo platforma, dozuotas vaikščiojimas, vaikščiojimas su šiaurietiškomis lazdomis).
2.3.6. Funkcinės diagnostikos mėginiai. EKG, 6 minučių testas, veloergometrinis tyrimas, spirometrija ir kt.
2.3.7. Ergoterapija.
2.3.8. Klasikinis masažas ir povandeninis masažas. Povandeninis masažas ir klasikinis masažas tą pačią dieną neskiriami.
2.3.9. Fizioterapija (gydomosios vonios, gydomojo purvo aplikacijos, elektroterapija, magnetoterapija, fototerapija, ultragarsas, inhaliacijos, haloterapija ir kt.) pacientams skiriamos atsižvelgiant į indikacijas ir kontraindikacijas.
2.3.10. Psichoterapija (individuali, grupinė, audiovizualinė relaksacija, audiovizulinė relaksacija su Alpha-stim, paskaitos stresui sumažinti).
2.3.11. Klinikinio logopedo užsiėmimai. Skiriami pacientams esant kalbos ir (ar) rijimo sutrikimų.
2.3.12. Ligonio ir jo artimųjų mokymas. Pacientams organizuojamas pagal ligų profilius ir paskaitų grafiką.
2.3.13. Gydytojų specialistų konsultacijos ir laboratoriniai tyrimai yra nemokami pacientams, atvykusiems medicininei reabilitacijai su TLK kompensacija.
2.3.14. Vaistiniai preparatai. Pacientams, atvykusiems su TLK pažymomis, gydantis arba budintis gydytojas per 2 valandas įvertina pacientų būklę, skiria medikamentinį gydymą ligai, dėl kurios pacientas atsiųstas medicininei reabilitacijai, gydyti. Kitus kompensuojamus medikamentus pacientas turi atsivežti ir vartoti, kaip nurodyta gydančio gydytojo. Reabilitacijos metu, pasibaigus medikamentams dėl kitų ligų, gydantis gydytojas juos išrašo ESPBI IS.
Pastaba. Paslaugų skaičius vienam pacientui gali būti didinamas arba mažinamas. Mažinant paslaugų skaičių, tai būtina pagrįsti ir padaryti įrašus medicininėje dokumentacijoje.
2.4. Gydymo ir diagnostikos paslaugų sąrašas:
I. Medicininės reabilitacijos paslaugos: | |
1. | BALNEOTERAPIJA (15-20 min.): |
1.1. | Aukštos mineralizacijos vonia „Sūrutis“ |
1.2. | Sūručio perlinė vonia |
1.3. | Vaistažolių vonia |
1.4. | Vaistažolių perlinė vonia |
1.5. | Terpentino vonia |
1.6. | Perlinė terpentino vonia |
1.6. | Angliarūgštės vonia |
2. | PELOIDOTERAPIJA (15-20 min.): |
2.1. | Gydomojo purvo aplikacijos – 2-4 laukai |
2.2. | Parafino vonelė rankoms |
2.3. | Fangoparafinas 2-4 laukai |
3. | KINEZITERAPIJA IR ERGOTERAPIJA (30 min.): |
3.1 | Kineziterapija individuali |
3.2. | Kineziterapija mažagrupinė |
3.3. | Kvėpavimo kineziterapija |
3.4. | Mankšta treniruokliais ir kitomis kineziterapijos priemonėmis |
3.5. | Intensyvi grupinė mankšta |
3.6. | Velotreniruotė |
3.7. | Aktyvi-pasyvi treniruotė su Motomed |
3.8. | Pusiausvyros lavinimas su POSTUROMED platforma |
3.9. | Dozuotas vaikščiojimas su šiaurietiškomis lazdomis |
3.10. | Plaukiojimas mineralizuoto vandens baseine |
3.11. | Vertikalioji vonia |
3.12. | Aqua aerobika |
3.13. | Gydomoji gimnastika vandenyje (sergantiems nervų sistemos ligomis, esant judamojo- atramos aparato pažeidimams) |
3.14. | Ergoterapija individuali |
3.15 | Ergoterapija mažagrupinė |
4. | MASAŽAS (15-20-30 min.): |
4.1. | Klasikinis masažas |
4.2. | Povandeninis masažas |
4.3. | Kompresinė terapija kojoms |
4.4. | Sauso hidromasažo lova |
5. | FIZIOTERAPIJA (5-30-45 min.) |
5.1. | Impulsinė elektroterapija (transkranijinė, elektrostimuliacija, TENS, diadinaminės srovės, amplipulsinės srovės, interferencinės srovės, darsonvalizacija) |
5.2. | Impulsinė magneto terapija |
5.3. | Ultragarso terapija |
5.4. | Ultrafonoforezė |
5.5. | Mikrobangų terapija |
5.6. | Giluminė osciliacija |
5.7. | Inhaliacijos |
5.8. | Druskų kambarys |
5.13. | Gydymas angliarūgštės dujomis INCO 2 |
– | veidas |
– | dekoltė |
– | skausmingi kūno taškai |
6. | PSICHOTERAPINĖS PROCEDŪROS (30-45 min.): |
6.1. | Psichofizinė treniruotė |
6.2. | Grupinė psichoterapija „Antistresinė gyvenimo pamoka“ |
6.3. | Audiovizualinė relaksacija su Alpha-stim |
II. Diagnostikos procedūros ir specialistų konsultacijos | |
1. | Spirometrija |
2. | Elektrokardiograma 12 derivacijų su kompiuterine ir gydytojo išvada |
3. | Širdies echoskopija |
4. | Gydytojo kardiologo konsultacija |
5. | Gydytojo kardiologo konsultacija, kai atliekama echoskopija ir/ar veloergometrija |
6. | Vidaus ligų gydytojo konsultacija |
7. | Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija |
8. | Gydytojo dietologo konsultacija |
9. | Medicinos psichologo konsultacija |
10. | Logopedo konsultacija |
11. | Gydytojo neurologo konsultacija |
III. Diagnostiniai tyrimai | |
1. | Veninio kraujo tyrimas automatizuotu būdu (norma) |
2. | Veninio kraujo tyrimas automatizuotu būdu (patologija) |
3. | Bendrojo baltymo koncentracijos nustatymas |
4. | Kraujo tyrimas ENG nustatyti (veniniame kraujyje) |
5. | Šlapimo tyrimas automatizuotu būdu |
6. | Gliukozės koncentracijos serume (plazmoje) nustatymas |
7. | Šlapimo rūgšties koncentracijos nustatymas |
8. | Kreatinino koncentracijos nustatymas |
9. | Šlapalo koncentracijos nustatymas |
10. | Bendrojo cholesterolio koncentracijos nustatymas |
11. | Didelio tankio lipoproteinų cholesterolio koncentracijos nustatymas |
12. | Mažo tankio lipoproteinų cholesterolio apskaičiavimas pagal Friedevaldo formulę |
13. | Triacilglicerolių koncentracijos nustatymas |
14. | Bendrojo bilirubino koncentracijos nustatymas |
15. | Tiesioginio bilirubino koncentracijos nustatymas |
16. | K, Ca, Cl koncentracijos nustatymas |
17. | Magnio koncentracijos nustatymas |
18. | Aspartataminotransferazės (ASAT/GOT) aktyvumo nustatymas |
19. | Alaninaminotransferazės (ALAT/GPT) aktyvumo nustatymas |
20. | Alfa amilazės aktyvumo nustatymas |
21. | Potrombino komplekso tyrimas protrombino – prokonvertino metodu (SPA) |
22. | Aktyvinto dalinio tromboplastino laiko nustatymas (ADTL) |
23. | C reaktyvaus baltymo kiekybinis nustatymas |
24. | Reumatoidinio faktoriaus kokybinis nustatymas |
25. | Infuzijų atlikimas neprofilinių susirgimų gydymui |
26. | Troponino T kiekio nustatymas |
3. SVEČIŲ ELGESIO IR VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS
3.1. Svečiai į Sanatoriją priimami pateikę asmens tapatybės dokumentą.
3.2. Kiekvienas Sanatorijoje gyvenantis svečias registruojamas Sanatorijos apskaitos ir apmokestinimo registro programoje.
3.3. Naujai atvykę svečiai priimami ir apgyvendinami į sutvarkytą kambarį visą parą.
3.4. Išvykdami svečiai patalynę ir kambario inventorių privalo priduoti pasirašytinai kambarinei ir/ar registratūrai.
3.5. Išeinant iš kambario durys rakinamos kortele. Kortelė tinka atrakinti įėjimo į korpusą duris.
3.6. Informuoti gydytoją jei laukiatės.
3.7. Rekomenduojama eiti į procedūrą 40 min. po valgio.
3.8. Lankant procedūras rekomenduojama gerti daugiau skysčių.
3.9. Rekomenduojama svečiui atvykti į procedūrą likus 5 min. iki procedūros pradžios. Jei į paskirtą procedūrą neturite galimybės nueiti, privalote informuoti gydytoją ir apie neatvykimą – procedūrų žymėjimo registratorių.
3.10. Prieš procedūros atlikimą darbuotoją informuoti apie savo sveikatos problemas.
3.11. Į procedūras ateiti dėvint tinkančią aprangą ir avint tinkančią avalynę.
3.12. Svečiui į procedūras negalima neštis elektroninių prietaisų (mobiliųjų telefonų, planšetinių ir nešiojamųjų kompiuterių ir kt.).
3.13. Netriukšmauti procedūros metu.
3.14. Mitybos laikas: pusryčiai 8.00 – 10.00 val., pietūs 13.00 – 15.00 val., vakarienė 18.00 –
19.30 val. Išvykimo dieną valgykla-restoranas kviečia pusryčiams. Pietūs išvykimo dieną neįskaičiuoti.
3.15. Sanatorijos svečiai į valgyklą-restoraną įleidžiami tik su ženklinėmis apyrankėmis. Iš valgyklos-restorano į kambarius išsinešti maisto produktus draudžiama.
3.16. Išvykimo dieną registratūros darbuotojai iki 12.00 val. nuima ženklinimo apyrankes.
3.17. Kabinetų išsidėstymas nurodytas informacinėje lentoje įėjime į Sanatoriją.
3.18. Sanatorijoje specialistų konsultacijos gali būti vykdomos kontaktiniu ir nuotoliniu būdu.
3.19. Kviečiame aktyviai klausytis medicininių paskaitų, dalyvauti Sanatorijoje organizuojamuose kultūros renginiuose.
3.20. Norint, kad kambarinė sutvarkytų kambarį ant durų rankenos reikia pakabinti kortelę su užrašu „Prašau sutvarkyti kambarį“.
3.21. Esant reikalui vyksta rytinė reabilitacinių pacientų vizitacija nuo 9.00 iki 10.00 val. ir/arba vakarinė reabilitacinių pacientų vizitacija nuo 21.00 iki 21.30 val.
3.22. Medicinos personalas turi teisę įeiti į kambarį bet kuriuo paros metu.
3.23. Už kambariuose paliktus vertingus daiktus neatsakome.
3.24. Išsamesnė informacija apie Sanatorijos svečių dienotvarkę, teises ir pareigas bei gydymo paslaugas teikiama Sanatorijos Centrinių rūmų registratūroje.
3.25. Svečias, grįžtantis į Sanatorijos patalpas po 22.00 val., privalo parodyti budinčiam personalui apyrankę ir/arba kambario raktą.
3.26. Dėkojame, kad, vykdydami Sveikatos apsaugos ministro nurodymus, pasirašote anketą „Paciento valios pareiškimas dėl sveikatos priežiūros paslaugų“ ir užpildote Jums pateiktas Sanatorijos anketas apie mūsų darbo kokybę.
4. MOKAMŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
4.1 Mokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos, kai pacientas:
4.1.1 yra neapdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir jis kreipiasi į Sanatoriją dėl sveikatos priežiūros paslaugų, suteikimo;
4.1.2 yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, tačiau savo iniciatyva, neturėdamas šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimo, kreipiasi į įstaigą;
4.1.3 yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, tačiau pageidauja papildomų paslaugų ir papildomų paslaugų, dėl kurių nesudaryta sutartis su teritorine ligonių kasa;
4.1.4 yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir kreipiasi turėdamas šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimą fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacijai, norėdamas gauti daugiau nei patvirtinta fizinės medicinos ir reabilitacijos procedūrų;
4.1.5 įstaiga yra išnaudojusi fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo paslaugoms skirtas lėšas (lėšų limitą), numatytas sutartyje su teritorine ligonių kasa, ir įstaigos direktorius matomoje vietoje yra paskelbęs, kad laikinai dėl lėšų trūkumo, negali teikti planinių paslaugų;
4.2 Apmokėjimas už mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas:
4.2.1 medicinos darbuotojai informuoja pacientą apie mokamų procedūrų asortimentą, suteikimo galimybes, kainas;
4.2.2 FMR gydytojas pagal indikacijas paskirtas mokamas procedūras įrašo į asmens sveikatos istoriją, įdėtiniame lape įrašomas apmokėtų paslaugų sąrašas, kuriame nurodoma:
– paciento patvirtintas parašu sutikimas dėl mokamų paslaugų teikimo;
– suteiktos mokamos paslaugos pavadinimas ir jos teikimo pagrindas;
– paslaugos apmokėjimo faktą patvirtinančio dokumento numeris ir data.
4.3. Mokamos procedūros ir priemokos už pagerintas gyvenimo sąlygas pacientams, atvykusiems su TLK pažyma. Pacientams pageidaujant gauti daugiau gydomųjų paslaugų nei numatyta LR SAM įsakymais ir jų papildymais, ir LR Sveikatos draudimo įstatymo 10 str. 5 d., ligoniai gali jas priimti, gavę gydančiojo gydytojo pritarimą. Pacientas pasirašo, kad sutinka sumokėti ar primokėti už procedūras. Sumoka už jas Sanatorijos kasoje bei pateikia apmokėjimo kvitą. Visų paslaugų kainos yra registratūrose, gydyklose, internetiniame puslapyje www.draugyste.lt. Mokamų procedūrų kainos ir skyrimo reglamentas, priemokos už pagerintas gyvenimo sąlygas yra nustatyti direktoriaus įsakymais.
4.4. Pacientai, atvykę ambulatorinei reabilitacijai, už maitinimą ir gyvenimą sumoka Sanatorijos kasoje sumą, nustatytą direktoriaus galiojančiu įsakymu (kainos skirtumą tarp TLK apmokamo ambulatorinės reabilitacijos apsilankymo ir tuo metu patvirtinto komercinio lovadienio įkainio).
4.5. Komerciniams pacientams, atvykstantiems SAVAITGALINIAMS reabilitaciniam gydymui, skiriamos šios procedūrų apimtys:
4.5.1. Pirkusiems Standartinio gydymo kompleksą skiriamos 5 procedūras, kurios parenkamos atsižvelgiant į medicinines indikacijas ir kontraindikacijas iš procedūrų krepšelio. Procedūrų krepšelis reglamentuotas direktoriaus įsakymu. Sauso masažo skiriama 1,5 vieneto.
4.5.2. Pirkusiems „Gydymui viskas įskaičiuota” kompleksą skiriamos 7 procedūras, kurios parenkamos atsižvelgiant į medicinines indikacijas ir kontraindikacijas iš procedūrų krepšelio. Procedūrų krepšelis reglamentuotas direktoriaus įsakymu. Sauso masažo skiriami 1,5 vieneto.
4.5.3. Gydytojai komerciniams pacientams pildo ambulatorinę asmens sveikatos istoriją forma Nr 025/a ir ESPBI IS formą E025.
4.5.4. Komerciniams pacientams papildomos procedūros atliekamos sumokėjus kasoje.
4.5.5. Relaksaciniai SPA kompleksai ir masažai yra papildomai mokamos paslaugos, jeigu nėra įtrauktos į „Standartinio gydymo“ ir „Gydymui viskas įskaičiuota” kompleksus.
4.6. Gydytojų specialistų konsultacijos ir kraujo tyrimai komerciniams pacientams yra mokami.
5. PACIENTO TEISĖS
5.1. Teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą.
5.1.1. Kiekvienam pacientui turi būti suteikta kokybiška sveikatos priežiūra. Pacientų teisių negalima varžyti dėl jų lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
5.1.2. Kiekvienas pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir sveikatos priežiūros įstaigos personalo pagarbų elgesį teikiant paslaugas pacientui. Kiekviena intervencija į paciento sveikatą, įskaitant tyrimus, turi būti atliekama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų.
5.1.3. Jeigu paciento tolesnis buvimas sveikatos priežiūros įstaigoje nėra mediciniškai pagrįstas, prieš išrašant iš sveikatos priežiūros įstaigos į namus ar siunčiant į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, pacientui turi būti išsamiai paaiškintas tokio sprendimo pagrįstumas. Gavęs tokią informaciją, pacientas patvirtina parašu.
5.1.4. Pacientams turi būti teikiamos moksliškai pagrįstos nuskausminamosios priemonės,
kad jie nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų, bei tęsiamas rekomenduojamas gydymas kitais vaistais.
5.2. Teisė į sveikatos priežiūros prieinamumą.
5.2.1. Pacientui sveikatos priežiūra turi būti prieinama. Šios teisės įgyvendinimo sąlygas nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
5.2.2. Būtinoji medicinos pagalba pacientui turi būti suteikta neatidėliotinai. Pirmąją medicinos pagalbą privalo nedelsdami suteikti sveikatos priežiūros specialistai ir kiti asmenys, esantys arčiausiai paciento, kuriam reikalinga būtinoji medicinos pagalba. Jeigu pacientui Sanatorijoje nėra galimybių laiku suteikti tinkamą būtinąją medicinos pagalbą arba, jei Sanatorija pagal savo kompetenciją pacientui būtinosios medicinos pagalbos suteikti negali, ji turi informuoti apie tai pacientą ir užtikrinti, kad pacientas, kaip įmanoma greičiau, būtų pervežtas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą. Būtinosios medicinos pagalbos mastą ir teikimo tvarką nustato Sveikatos apsaugos ministerija.
5.3. Teisė pasirinkti gydytoją, slaugos specialistą.
5.3.1. Pacientas turi teisę pasirinkti gydytoją, slaugos specialistą.
5.3.2. Ši teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymuose nurodytais pagrindais ir teisės aktų nustatyta tvarka. 5.4. Teisė į informaciją.
5.4.1. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Sanatorijoje teikiamas paslaugas ir galimybes jomis pasinaudoti.
5.4.2. Pacientui turi būti pateiktas jį gydančio gydytojo ir slaugos specialisto vardas, pavardė, pareigos ir informacija apie kvalifikaciją.
5.4.3. Pacientas turi būti supažindintas su sveikatos priežiūros įstaigos Vidaus tvarkos taisyklėse nustatytomis paciento teisėmis ir pareigomis. Pacientas turi teisę gauti diagnozės, gydymo ir slaugos aprašymą.
5.4.4. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę. Informuodamas apie gydymą, gydytojas turi paaiškinti pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo. Informacija pacientui turi būti pateikta atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus.
5.4.5. Sanatorija 4.4.4. punkte numatytos informacijos pacientui, įskaitant nepilnamečius nuo 16 iki 18 metų, gali nepranešti tik tais atvejais, jeigu pranešimas būtų aiški prielaida rimtai žalai pacientui atsirasti (pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei). Tokiais atvejais visa šiame straipsnyje numatyta informacija pateikiama paciento nurodytam atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Atstovui pateikta informacija pateikiama iš karto, kai išnyksta pavojus, kad jos pranešimas pacientui gali nulemti minėtą žalą. Sveikatos priežiūros įstaiga šiame straipsnyje numatytos informacijos nepraneša pacientui ir tuo atveju, jei pacientas atsisako informacijos.
5.4.6. Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą bei diagnozę.
5.5. Paciento dalyvavimas mokymo procese ir biomedicininiuose tyrimuose
5.5.1. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į mokymo procesą ir biomedicininius tyrimus. Sutikimo gali būti prašoma tik išaiškinus pacientui apie nurodyto proceso ir tyrimų tikslą, pobūdį, padarinius ir pavojus.
5.5.2. Kai yra 4.5.1. punkte nurodytas sutikimas (leidimas), pacientą galima įtraukti į mokymo procesą ir biomedicininius tyrimus tik laikantis tvarkos, kurią nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas ir kiti teisės aktai.
5.5.3. Įtraukiant pacientą į mokymo procesą ir mokslinius medicinos bandymus (biomedicininius tyrimus), turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už mokslo interesus.
5.6. Teisė rinktis diagnostikos bei gydymo metodikas ir atsisakyti gydymo.
5.6.1. Pacientai gali būti gydomi arba jiems teikiama kokia kita sveikatos priežiūra tik kai yra jų sutikimas.
5.6.2. Kai laikantis sveikatos priežiūros normų yra galimybė rinktis diagnostikos ir gydymo metodikas, pacientas turi būti supažindintas su šių metodikų ypatybėmis ir jam turi būti suteikta pasirinkimo galimybė. Pacientų, įskaitant nepilnamečius pacientus nuo 16 iki 18 metų, pasirinkimas įforminamas raštu.
5.6.3. Prieš prašant šio straipsnio 2 dalyje nurodyto sutikimo, pacientui (jo atstovui) išaiškinami intervencijos į paciento sveikatą tikslas, pobūdis, padariniai ir pavojai. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas apie visas asmens sveikatos priežiūros paslaugas turi įrašyti į paciento medicinos dokumentus. Sutikimas dėl paslaugų, dėl kurių nesudaryta sveikatos priežiūros paslaugų sutartis, patvirtinamas paciento (jo atstovo) parašu paciento medicinos dokumentuose.
5.6.4. Pacientas bet kada raštu gali atšaukti savo sutikimą gydytis. Kai pacientas yra tokios sveikatos būklės, kad negali pareikšti savo valios dėl sutikimo gydytis ir dėl diagnostikos bei gydymo metodikų pasirinkimo, kiek įmanoma, nepakenkiant paciento interesams, atsižvelgiama į jo anksčiau raštu pareikštą valią. Kai nėra nustatyta tvarka išreikštos paciento (jo atstovo) valios, slauga, diagnostika ir gydymas gali būti taikomi tik įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka, kai yra reali grėsmė paciento arba aplinkinių asmenų sveikatai ar gyvybei. Teikiant būtinąją (pirmąją ar skubiąją) medicinos pagalbą pacientui, kuris dėl amžiaus ar sveikatos būklės negali tinkamai išreikšti savo valios, yra būtinas paciento atstovo sutikimas. Pacientas, kiek įmanoma, dalyvauja, kai sprendžiamas sutikimo gydyti klausimas. Pagalba gali būti teikiama be atstovo sutikimo, jei jo nėra arba sutikimo negalima gauti laiku, o medicinos pagalbos suteikimas atitinka paciento interesus. Apie tai pažymima paciento ligos istorijoje.
5.7. Privataus gyvenimo neliečiamumas
5.7.1. Pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus gali būti renkama pacientų sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina diagnozuoti ligą, gydyti ar slaugyti.
5.7.2. Duomenys apie paciento buvimą Sanatorijoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas diagnostikos, gydymo bei slaugos priemones įrašomi į Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytos formos ir rūšių pacientų medicinos dokumentus. Nustatant šių dokumentų formą, turinį ir naudojimo tvarką, turi būti užtikrinama paciento privataus gyvenimo apsauga, konfidencialumas.
5.7.3. Visa informacija apie paciento buvimą Sanatorijoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia net ir po paciento mirties. Tokios konfidencialios informacijos saugojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir sveikatos apsaugos ministro tvirtinami teisės aktai. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikta tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikta valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą prieš jo valią. Kai pacientas yra praradęs sąmonę ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tik tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
5.7.4. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. Už neteisėtą konfidencialios informacijos apie pacientą rinkimą bei panaudojimą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka. Be turtinės žalos, pacientui taip pat atlyginama ir neturtinė žala.
5.8. Teisė skųstis.
5.8.1. Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, pacientas (jo atstovas) raštu kreipiasi į direktorių. Direktorius ar jo pareigas einantis asmuo per įmanomai trumpą laiką, bet ne ilgiau kaip per 5 dienas privalo išnagrinėti kreipimąsi ir pranešti pacientui (jo atstovui) apie nagrinėjimo rezultatus.
5.8.2. Nepatenkintas nagrinėjimu ir jo rezultatais, pacientas (jo atstovas) gali kreiptis į teismą arba į valstybės institucijas, kurios pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymą kontroliuoja sveikatos priežiūros paslaugų teikėją. Jei pacientas (jo atstovas) kreipiasi į Sveikatos apsaugos ministeriją, kuri kreipimąsi išnagrinėja pati arba pagal nagrinėjamo klausimo pobūdį privalo jį perduoti nagrinėti kitoms valstybės institucijoms, kurios kontroliuoja sveikatos priežiūros paslaugų teikėją. Šių institucijų, sveikatos apsaugos ministerijos pareigūnų sprendimus ir veiksmus (neveikimą) pacientas (jo atstovas) taip pat turi teisę apskųsti teismui.
5.9. Teisė į žalos atlyginimą.
5.9.1. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Žalos atlyginimo sąlygas ir tvarką nustato Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo pakeitimo įstatymo III skyrius, taip pat Civilinis kodeksas, Draudimo įstatymas, kiti teisės aktai.
6. PACIENTO PAREIGOS
6.1. Atvykus pateikti pasą ar kitą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
6.2. Laikytis bendrosios tvarkos Sanatorijoje (netrukdyti personalui dirbti kabinetuose, netriukšmauti, netrukdyti kitiems pacientams, nevartoti alkoholinių gėrimų, nerūkyti Sanatorijos patalpose).
6.3. Suteikti gydytojui pilną informaciją apie sveikatos būklę (buvusius ir esamus susirgimus), alergines reakcijas, naudojamus vaistus, taikytą ar taikomą gydymą.
6.4. Pablogėjus sveikatai ar susirgus kita liga nedelsiant informuoti slaugytojas, gydantį gydytoją ar budintį gydytoją.
6.5. Griežtai laikytis gydančiojo gydytojo ar slaugos personalo nurodymų ir paskyrimų.
6.6. Saugoti Sanatorijos materialines vertybes. Jeigu pacientas sugadino Sanatorijos materialines vertybes, jis privalo atlyginti materialinę žalą Sanatorijai.
6.7. Pacientas, išvykstantis (dėl labai svarbių priežasčių) iš Sanatorijos ilgiau nei 24 valandoms rašo skyriaus vedėjo vardu prašymą, nurodydamas išvykimo priežastį, trukmę ir kaip galima su juo susisiekti.
6.8. Laikytis Sanatorijos Vidaus tvarkos taisyklių, su kuriomis buvo supažindintas pasirašytinai. 6.9. Išvykstant iš Sanatorijos pacientas palieka Procedūrų kortelę Sanatorijos registratūroje. 6.10. Pacientas, kuriam išduotas nedarbingumo pažymėjimas, nedarbingumo metu negali pažeisti nustatytų elgesio taisyklių.
7. PACIENTŲ PERKĖLIMAS GYDYTI Į KITAS GYDYMO ĮSTAIGAS. PACIENTŲ LANKYMAS, IŠRAŠYMAS BAIGUS GYDYMĄ SANATORIJOJE
7.1. Pirma laiko ligonis gali būti išrašytas jeigu:
7.1.1. Grubiai pažeidžia Sanatorijos Vidaus tvarkos taisykles (nesilaiko gydytojo nurodymų, girtauja, neina į procedūras, trukdo kitiems pacientams gydytis Sanatorijoje).
7.1.2. Pacientas ir/ar jo artimieji reikalauja išrašyti iš Sanatorijos, nebaigus gydymo. Nebaigus gydymo ir išrašius pacientą, gydytojas Gydymo stacionare ligos istorijoje (forma 003/a) nurodo priežastį, dėl kurios pacientas ir/ar jo artimieji nutraukė gydymą.
7.1.3. Kai dėl pacientas sveikatos būklės tolimesnis gydymas būtinas kitoje gydymo įstaigoje.
7.2. Prieš išrašant iš Sanatorijos ar siunčiant į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, gydytojas pacientui išsamiai paaiškina tokio sprendimo pagrįstumą.
7.3. Paūmėjus paciento susirgimui ar susirgus kita liga, jis gydančio gydytojo siunčiamas į VšĮ „Druskininkų ligoninę“ arba priklausomai nuo susirgimo kitą ligonę. Nedarbo dienomis budintis gydytojas sprendžia apie paciento stacionarizavimą, esant reikalui, konsultuojasi telefonu su direktorės pavaduotoju medicinai arba skyriaus vedėju. Jeigu pacientas stacionarizuojamas, informacija suteikiama paciento atstovui, nurodytam „Paciento valios pareiškime dėl sveikatos priežiūros paslaugų UAB „Draugystės sanatorija” (vardas, pavardė, įgaliojimo data). Pacientai į kitas gydymo įstaigas pervežami Sanatorijos transportu arba gydytojas/slaugytoja kreipiasi į greitosios medicinos pagalbos stotį. Siunčiantis gydytojas ESPBI IS įkelia stacionarinio gydymo ligos epikrizę ar atsakymą į siuntimą forma E003, E027. Registratūros darbuotojai išvykstančius pacientus išregistruoja iš informacinės sistemos „SVEIDRA” posistemės. Jei pacientas stacionarizuotas, gydantis gydytojas arba budintis gydytojas esant reikalui išrašo elektroninį nedarbingumo pažymėjimą ir išrašo pacientą iš Sanatorijos. Gydytojas, stacionarizavęs pacientą, praneša apie tai registratūros ir valgyklos darbuotojams, rytinių susirinkimų metu informuoja apie tai administracijos vadovus.
7.4. Pacientų Sanatorijoje lankymo tvarka numatyta 2020-11-06 direktorės įsakyme Nr. 57.
7.5. Išrašant pacientus nedarbingumo pažymėjimas pildomas vadovaujantis galiojančiomis nedarbingumo pažymėjimų išdavimo taisyklėmis. Taip pat ligoniui pildoma stacionarinio gydymo ligos epikrizė ar atsakymas į siuntimą (forma E003, E027), kuriame nurodoma ligos anamnezė, objektyvi būklė, skirtas gydymas, tolesnio gydymo rekomendacijos. Šios formos įkeliamos į ESPBI IS.
8. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP ĮSTAIGOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
8.1. Pacientas ar jo atstovas įstatymų numatyta tvarka turi teisę žodžiu ar raštu pateikti pretenziją dėl teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, jo teisių pažeidimo, padarytos žalos sveikatai, dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo.
8.2. Nepavykus išspręsti ginčo ir / arba tuo atveju, kai pacientas mano, jog yra pažeistos jo teisės, numatytos 8.1 punkte, turi teisę pateikti skundą raštu Sanatorijos administracijai, laikydamasis Įstatyme nustatyto pacientų skundų nagrinėjimo tvarkos turinio ir formos reikalavimų.
8.3. Pacientas su skundu privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
8.4. Sanatorija paciento skundą išnagrinėja ir raštu praneša pacientui arba, jeigu skundą pateikė paciento atstovas, – paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo įstaigoje dienos.
8.5. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, Sanatorija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos skundą pateikusiam asmeniui nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju pacientas turi teisę skundą Sanatorijai pateikti iš naujo.
8.6. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
8.7. Į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik nepatenkinti skundų nagrinėjimu Sanatorijoje.
8.8. Jeigu pacientas nepageidauja spręsti ginčų su gydančiuoju gydytoju arba administracija, jis gali pretenzijas pareikšti raštu skundų Sanatorijos direktoriaus nustatyta tvarka. Apie gautus skundus atsakingi asmenys informuoja administraciją. Į pretenzijas pareikštas raštu, Sanatorijos administracijos atstovai, pacientui pageidaujant, atsako raštu.
8.9. Ginčus ir konfliktus administracija stengiasi objektyviai išnagrinėti ir, esant galimybei, spręsti paciento naudai.
8.10. Sanatorijos registratūrose yra Sanatorijos paslaugų vertinimo anketos ir atsiliepimų knygos, kuriose pacientas gali pareikšti savo nuomonę.
8.11. Pretenzijos administracijai teikiamos raštu adresu V. Krėvės g. 7, 66126 Druskininkai, arba el. paštu sanatorija@draugyste.lt.
8.12. Ginčai dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, adresu A. Goštauto g. 12, 188770044 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. 2626760, interneto svetainė www.vvtat.lt. Elektroniniu būdu prašymą galite pateikti per EGS platformą http://ec.europa.eu/odr/.
9. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
9.1. Paciento (jo atstovo) teisė į informaciją yra nurodyta 5.4 punkte. Visa informacija apie paciento būklę, diagnozę, gydymą, slaugą gali būti suteikta kitiems asmenims tik gavus raštišką paciento (jo atstovo) sutikimą. Telefonu informacija neteikiama.
9.2. Pacientas (jo atstovas) pasirašytinai supažindinamas su Vidaus tvarkos taisyklėmis.
9.3. Gydytojas sudaręs gydymo ir esant reikalui tyrimo planą supažindina su juo pacientą (jo atstovą), pažymi ligos istorijoje, kad pacientas (jo atstovas) su gydymo ir tyrimo planu supažindintas ir sutinka.
9.4. Jei pacientas (jo atstovas) atsisako paskirto gydymo ar tyrimo, ar atsisako vykti konsultuotis į kitas gydymo įstaigas ir būti konsultuojamas specialistų, apie tai gydytojas įrašo ligos istorijoje/asmens sveikatos istorijoje. Pacientas atsisakymą patvirtina savo parašu ligos istorijoje/asmens sveikatos istorijoje, kurią gydytojas pateikia pacientui pasirašyti.
9.5. Apie gydymo ir tyrimų plano pakeitimus, gydantis gydytojas informuoja pacientą (jo atstovą). Ligos istorijoje/asmens sveikatos istorijoje gydytojas pažymi, kad pacientas (jo atstovas) su pakeitimais supažindintas ir sutinka.
9.6. Gydytojas supažindina pacientą su diagnoze, tyrimų ir gydymo rezultatais, konsultacijų išvadomis, tolimesnėmis gydymo rekomendacijomis.
9.7. Visa informacija apie pacientą, neturint raštiško paciento ar jo atstovo sutikimo gali būti suteikta tarnybiniais tikslais, kai informacija privaloma teikti įstatymų numatyta tvarka:
9.7.1. sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas ar atliekama jo sveikatos ekspertizė;
9.7.2. institucijoms kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas;
9.7.3. teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.
9.8. Informacija pateikiama vadovaujamasi sveikatos apsaugos ministro galiojančiais įsakymais ir jų pakeitimais.
10. LIGOS ISTORIJŲ, ASMENS SVEIKATOS ISTORIJŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
10.1. Asmenys, teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka turintys teisę gauti rašytinę informaciją apie pacientą (medicinos dokumentų kopijas), pateikia raštišką prašymą ir atitinkamą – raštišką paciento sutikimą Sanatorijai. Prašyme turi būti nurodytas norimos gauti informacijos pobūdis ir jos panaudojimo tikslas.
10.2. Sanatorija suteikia galimybę per 1 darbo dieną nuo paciento kreipimosi žodžiu ar raštu susipažinti su jo medicinos dokumentų originalais Įmonės nustatytoje vietoje.
10.3. Pacientas su savo medicinos dokumentais bet kuriuo metu nemokamai gali susipažinti prisijungęs prie Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (kitaip – ESPBI IS).
10.4. Paciento pageidavimu turi būti pateiktos jo medicinos dokumentų kopijos. Kopijų parengimo trukmė – 1 darbo diena nuo prašymo pateikimo momento. Tik pirmą kartą kopijos išduodamos Sanatorijos lėšomis.
10.5. Ligos istorijų/asmens sveikatos istorijų ir kitų medicininių dokumentų originalai, kopijos, nuorašai, pažymos apie gydymąsi Sanatorijoje gali būti duodami teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, institucijoms kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas arba jam atliekama sveikatos ekspertizė. Dokumentai šioms institucijoms išduodami pateikus raštišką tos institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą prašymą, pavedimą ar kitą dokumentą, kurį tokiais atvejais reikia pateikti pagal tų institucijų ar įstaigų darbą reglamentuojančius teisės aktus, leidus generaliniam direktoriui ar direktoriui medicinai.
10.6. Procedūrų kortelės originalas pacientui išvykstant privalo likti Sanatorijoje ir turi būti įklijuotas į ligos istoriją.
10.7. Sanatorija pacientui arba jo atstovui prašomą rašytinę informaciją turi pateikti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Sanatorijoje dienos.
10.8. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, norinčios gauti informaciją apie pacientą, Sanatorijai pateikia raštą, pasirašytą įstaigos vadovo, kuriame turi būti nurodomas norimos gauti informacijos pobūdis bei jos panaudojimo tikslas.
11. ĮSTAIGOS ADMINISTRACIJOS, KITŲ TARNYBŲ DARBO LAIKAS
11.1. Sanatorijoje nustatytas mišrus darbo laiko rėžimas: administracijos, ūkio dalies darbuotojams penkių darbo dienų su dviem poilsio dienomis; medicinos darbuotojams penkių – šešių darbo dienų su viena ar 2 poilsio dienomis, kitoms tarnyboms – suminė darbo laiko apskaita. Visais atvejais, darbo laikas negali būti ilgesnis kaip nustatyta galiojančiais įstatymais.
11.2. Darbo dienos pradžią, pietų pertrauką, darbo pabaigą nustato padalinių vadovai darbo grafikuose, kuriuos tvirtina direktorius.
11.3. Darbo metu draudžiama atitraukti darbuotojus nuo jų tiesioginio darbo, rengti visuomeninių organizacijų susirinkimus.
11.4. Kasmetinės atostogos darbuotojams suteikiamos pagal grafiką, atsižvelgiant į tai, kad nesutriktų normalus Sanatorijos darbas. Visais atvejais kasmetinės atostogos suteikiamos laikantis Darbo kodekso reikalavimų.
12. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISIŲ AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS
12.1. Sanatorija darbo saugos ir sveikatos klausimais vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu, priimtu 2016-09-14 Darbo kodeksu ir jo papildymais bei įstaigos direktoriaus įsakymais.
12.2. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, pareigų instrukcijų reikalavimų ir procedūrų atlikimo taisyklių, kitų direktoriaus įsakymų.
12.3. Sanatorijos darbuotojas gali pradėti darbą tik esant tvarkingiems, atitinkantiems saugos reikalavimus, įrenginiams bei darbo priemonėms ir tinkamai sutvarkytai darbo vietai.
12.4. Sanatorijos darbuotojams draudžiama Sanatorijoje būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių medžiagų.
12.5. Sanatorijos elektroniniais ryšiais, programine įranga, biuro įranga, telefoniniais ryšiais ir kanceliarinėmis bei kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.
12.6. Sanatorijos darbuotojai, turintys tiesioginį kontaktą su pacientais, privalo dirbti vilkėdami švarią ir tvarkingą medicininę aprangą.
12.7. Sanatorijos darbuotojai privalo užtikrinti pacientų asmens duomenų saugumą teisės aktuose nustatyta tvarka.
12.8. Sanatorijos teritorijoje esantiems asmenims privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais.
12.9. Sanatorijos teritorijoje ir patalpose esantiems asmenims Sanatorijos Wi-Fi tinklu galima naudotis tik legaliais tikslais.
12.10. Pacientai ir jų lankytojai privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų nurodymus saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos klausimais.
12.11. Pacientai, pastebėję nenormalų kambaryje esančios įrangos darbą (padidėja triukšmas, vibracija, pakyla temperatūra, atsiranda specifinis kvapas ir kt.) ir apie kitas priežastis, keliančias pavojų sveikatai ar gyvybei, nedelsiant pranešti apie tai Sanatorijos darbuotojams.
12.12. Pacientams neleistina savarankiškai šalinti jokių įrenginių gedimų. Apie kambaryje pastebėtus gedimus pacientas turi pranešti Sanatorijos darbuotojams.
12.13. Pacientui draudžiama liestis tuo pačiu metu kūno dalimis prie įžemintų dalių (centrinio šildymo radiatorių, vamzdžių ir pan.) ir elektrotechninio įrenginio, atidarinėti elektros skydelius, jėgos spintas.
12.14. Pacientui be Sanatorijos darbuotojų leidimo neleistina savavališkai keisti kambaryje esančių įrenginių ir baldų padėties, siaurinti tarpų tarp lovos ir sienų bei tarp lovų ir kt.
12.15. Pacientas turi imtis visų atsargumo priemonių judėdamas paviršiais, kurie buvo neseniai valyti drėgnuoju būdu arba kai ant jų yra išsiliejusių skysčių ar pabirusių medžiagų, o taip pat tuomet kai prausiasi vonioje ar dušo kabinoje. Paciento dėvima avalynė turi būti žemakulnė ir neslidi.
12.16. Judant nakties metu kambaryje ar Sanatorijos bendrose patalpose pacientas turi saugotis kliuvinių. Esant reikalui, būtina pasitelkti sveikatos priežiūros specialistus.
13. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA
13.1. Sanatorijoje gydymo laikotarpiu saugojimui individualiuose seifuose priimami pacientų vertybės, daiktai, dokumentai ir pinigai pagal sudarytą sutartį registratūroje.
13.2. Su pacientu sudaroma seifo nuomos ar vertybių bei dokumentų saugojimo sutartis dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais – po vieną kiekvienai šaliai.
13.3. Išvykstant, saugomi daiktai, pinigai grąžinami pacientui pasirašytinai pagal sudarytą sutartį ir tvarką.
14. ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO KLAUSOS NEGALIĄ TURINTIEMS PACIENTAMS
14.1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo klausos negalią turintiems pacientams tvarka taikoma visuose Sanatorijos skyriuose, kuriuose vyksta tiesioginis kontaktas su pacientais;
14.2. Sanatorija klausos negalią turintiems pacientams užtikrina lietuvių gestų kalbos vertimo paslaugų prieinamumą:
14.2.1. sudaromos sąlygos pacientui pasikviesti lietuvių gestų kalbos vertėją;
14.2.2. jei asmuo nemoka lietuvių kalbos, tačiau turi klausos negalią, sudaromos galimybės bendrauti su pacientu raštu.
14.3. Klausos negalią turintis pacientas teises įgyja, pareigas prisiima ir jas įgyvendina pats arba per savo atstovą (atstovus).
14.4. Sanatorijos pacientų teisės nevaržomos dėl jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ir pažiūrų. Žmonės, turintys negalią, turi tiek pat teisių kaip ir kita visuomenės dalis.
14.5. Gestų kalbos vertimo paslaugos teikiamos 5 gestų kalbos vertėjų centruose (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio). Paslaugas teikia centruose dirbantys gestų kalbos vertėjai, kurie turi sugebėti žodinę lietuvių kalbą versti į gestų kalbą ir atvirkščiai – gestų kalbą į lietuvių kalbą žodžiu.
14.5.1. Jei pacientas pareiškia pageidavimą pasinaudoti lietuvių gestų kalbos vertimo paslaugomis, Sanatorijos administratorius organizuoja lietuvių gestų kalbos vertimo paslaugų užsakymą interneto svetainėje www.vertimaisgestais.lt (el.paštu:uzsakymas.vilnius@vertimaigestais.lt; paskambinus tel. ar SMS +370 682 23304) pateiktais užsakymo būdais ir paciento pageidaujamu vertimo būdu (kontaktiniu ar nuotoliniu).
14.5.2. Lietuvių gestų kalbos vertimo paslaugos užsakomos artimiausiam vertėjų nurodytam galimam laikui arba paciento pageidaujamam kitam vėlesniam laikui. Laikas taip pat turi būti tinkamas ir suderintas su gydančiu gydytoju ar kitu Sanatorijos darbuotoju, kuris pacientui teiks informaciją, kurią pacientas turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą.
14.6. Atvykus į Sanatoriją klausos negalią turinčiam pacientui priskiriamas bendrosios praktikos slaugytojas ar slaugytojo padėjėjas, kuris kuruos paciento kelią Sanatorijoje ir bus atsakingas už sklandų komunikacijos procesą tarp Sanatorijos specialistų ir klausos negalią turinčio paciento.
14.7. Už vertimo paslaugos organizavimą Sanatorijoje atsako IT specialistai/socialiniai darbuotojai. Skyrių bendrosios praktikos slaugytojos susisiekia su IT specialistais dėl įrangos pristatymo į skyrių.
14.8. Klausos negalią turintiems pacientams ASPP teikimui naudojami technologiniai sprendimai: gestų kalbos vertimo paslaugos internetu ir telekomunikacijų priemonėmis („Skype“, telefonu (vaizdo skambučiai budinčiam vertėjui), įskaitant vaizdo pranešimus, vertimo iš gestų kalbos pateikimą SMS žinutėmis ir pan.).
14.9. Po darbo valandų pacientai gali kreiptis į LGKVC Nuotolinio vertimo poskyrį, kuris paslaugas teikia visą parą 24/7. „Skype“ adresas: 24/7LGK vertimas.
15. MEDICININĖS REABILITACIJOS TEIKIAMŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO REGLAMENTAS
15.1. UAB „Draugystės Sanatorija“ sveikatos priežiūros specialistai, teikiantys licencijuotą sveikatos priežiūros – medicininės reabilitacijos paslaugas, vadovaujasi išvardintais ir kitais teisės aktais susijusiais su sanatorijos veikla:
15.1.1.Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. V- 1828 „Dėl medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo paslaugų teikimo bendrųjų ir specialiųjų reikalavimų aprašų patvirtinimo“.
15.1.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. V- 889 „Dėl medicininės reabilitacijos įstaigų (padalinių) veiklos specialiųjų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir jo 2023 m. sausio 1 d. nauja redakcija V-697 ir suvestine redakcija nuo 2023 vasario mėn. 21 d.
15.1.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. V-1738 „Dėl medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo paslaugų skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir suvestine redakcija nuo 2023-09-12 iki 2024-12-31.
15.1.4. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. V-935 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 123:2020 „Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ patvirtinimo.
15.1.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. V- 184 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 124:2023 „Kineziterapeutas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ patvirtinimo.
15.1.6. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. V-936 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 125:2022 „Ergoterapeutas. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ patvirtinimo.
15.1.7. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V- 591 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 28:2019 „Bendrosios praktikos slaugytoja. Teisės, pareigos, kompetencija ir atsakomybė“ patvirtinimo.
15.1.8. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V- 388 „Dėl Klinikinio logopedo veiklos reikalavimų aprašo patvirtinimo“.
15.1.9. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. V- 1148 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 165:2021 „Gydomojo masažo specialistas“ patvirtinimo“
Ruošė: Arvydas Balčius Arvydas.Balcius@draugyste.lt